niedziela, 11 września 2011

Akademia PARP - czyli Internet oferuje...

Oczywiście z Akademią PARP pierwszy raz zetknęłam się już kilka lat temu, ale wówczas tematyka kursów była dość uboga (i obejmowała jakieś 4-6 rodzajów szkoleń), a i moje chęci do poszerzania wiedzy były dużo mniejsze;)

Kilka miesięcy temu ponownie trafiłam na tą stronkę i moją uwagę przykuło szkolenie z „Prawa własności przemysłowej”. Pomyślałam, że jeśli mogę poszerzyć swoje wiadomości i do tego zdobyć certyfikat – czemu nie;) W połowie sierpnia rozpoczęłam kurs, który przerósł moje oczekiwania!

Po pierwsze – rejestracja, zapisy – to wszystko jest bajecznie proste. Co prawda przed rozpoczęciem trzeba odpowiedzieć na kilka pytań, dotyczących prowadzonej lub planowanej działalności gospodarczej (w końcu jest to oferta Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości…), ale jestem pewna, że każdy sobie z tym poradzi;)

Po drugie – zakres szkolenia. Nie spodziewałam się, że będzie tak szeroki. Co więcej (uprzedzam zainteresowanych), testy kontrolne po każdym module (tzw. posttesty) są dość trudne – do tego stopnia, że ja zdecydowałam się robić notatki!

Po trzecie – porządek. Całe szkolenie podzielone jest na moduły, każdy moduł na kilka części, a te na slajdy. Dzięki temu wiadomości są uporządkowane, a to bardzo ułatwia także rozplanowanie materiału i ewentualnych przerw w przypadku dłuższych „posiadówek”;)

Po czwarte – brak monotonii. Każdy slajd składa się z obrazka (często typu „flesz”) i tekstu, który sami czytamy. Lekcje uzupełniane są ćwiczeniami, mini-kazusami i quizami;) Do tego bardzo przyjazny interfejs, w którym nie sposób się pogubić;)

A co mi się podoba mniej?

o Lektor, który „wprowadza” do każdego slajdu (mówi czego dotyczy i/lub co po nim będziemy umieć;) – moim zdaniem nie jest to konieczne i w efekcie wydłuża lekcje. Nie jest to jednak wielki problem, bo głos w programie i w komputerze można wyciszyć;)

o Wydaje mi się, że dla osób niezwiązanych z prawem i nie mającym o nim pojęcia przebrnięcie przez kurs może być bardzo trudne. Ale z drugiej strony, takie osoby raczej nie zainteresują się tym szkoleniem…

Podsumowując – polecam, ale tylko dla bardzo zainteresowanych danym tematem. Mnie po kilku lekcjach zaczęło to wszystko trochę nużyć, przerabianie treści bardzo się przedłużało przez konieczność robienia notatek, a duża ilość wiedzy do przyswojenia w końcu mi się „mieszała”. Teraz troszkę przystopowałam, kurs robię znacznie wolniej, rzadziej, ale też jest mniej w tym wszystkim frustracji;)

Oczywiście powyższe wnioski wysunęłam tylko na podstawie jednego kursu. Jeśli ktoś ma doświadczenia z innymi szkoleniami zachęcam do wyrażenia swojej opinii:)

11 komentarzy:

  1. bardzo ciekawa strona:) na pewno zajrzę i może znajdę coś dla siebie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. W którymś wcześniejszym Twoim wpisie dowiedziałam się o tej Akademii i od razu się tam zapisałam. Na razie przerabiam "Planowanie własnej kariery zawodowej", w sumie jak dla mnie dużo nowych rzeczy tam się nie dowiedziałam, ale mimo wszystko jest tam bardzo dużo informacji. Chciałam się czegoś pouczyć, ale na razie nie miałam siły na nic trudniejszego.
    Szkolenie jak najbardziej profesjonalne, ciekawe. I co mnie zdziwiło bardzo obszerne.
    Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. Z pewnością skorzystam jeszcze z innych szkoleń. Jednak wymaga to trochę czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem w trakcie robienia szkolenia o podatku PIT :) Podzielam Twoją opinię, że szkolenia są profesjonalnie przygotowane i obszerne. Denerwuje mnie też lektor, dlatego zawsze wyłączam dźwięk w szkoleniu ;D
    Moje szkolenie poraża mnie ogromem wiedzy do zapamiętania i także robię notatki w trakcie przerabiania tematów, żeby móc potem to sobie utrwalić.

    OdpowiedzUsuń
  4. hapiness - ja pominęłam planowanie kariery zawodowej, wychodząc z założenie, że karierę mam mniej więcej zaplanowaną - czas działać;)

    Aspiracja - o, fajnie, że zostawiłaś swoją opinie:) Czyli widzę, że wszystkie szkolenia są bardzo obszerne...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodałem do zakładek ;) Przyda się na pewno

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresowałaś mnie tą akademią i zajrzałam na stronę z podanego linka. Po dość pobieżnym jej przejrzeniu nie znalazłam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Póki co ominęłam dział "Pomoc". Po północy tam zajrzę i może znajdę to czego szukam. Martwi mnie trochę ten lektor przed każdym slajdem bo to może oznaczać, że będzie mi się wszystko zacinało i zeżre masę transferu internetowego. Same szkolenia wydają się ciekawe i przydatne. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przejrzałam dział "Pomoc" i w pewnym stopniu moje wątpliwości zostały rozwiane ale jednak nie do końca. Stąd mam pytania do Ciebie martika. Czy przerabiając dane szkolenie rzadziej niż jedną lekcję na dzień zdąży się z ukończeniem go w 2 miesiące czyli w czasie, w którym trzeba skończyć jeżeli dobrze zrozumiałam? Ile obejmuje jedna lekcja - moduł czy może część modułu? Właściwie to od tego drugiego pytania trzeba by wyjść. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozytywko - W moim szkoleniu moduł to 3-5 lekcji. Z tym, że żeby ukończyć szkolenie ja nie muszę przerobić całości, tylko zdaje się 5 modułów, co składa się na jakieś 20 - 25 lekcji.
    Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś się zapisała i zobaczyła jak to działa - w każdej chwili możesz zrezygnowac ze szkolenia i nic się nie dzieje:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja przeszłam na razie tylko szkolenie "Umiejętności osobiste", również byłam bardzo zaskoczona obszernością tematów. Do tego piękna grafika, lekcje skonstruowane przejrzyście. Na pewno przejdę jeszcze jakieś działy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za odpowiedź martika. :) Na pewno zobaczę. Czaję się na odpowiedni moment żeby nie wyszło tak, że zacznę i nie będę mieć czasu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już chyba szkoleń PARP nie mam gdzie wcisnąć! :) Aż szkoda, bo z tego co widzę oferta jest dużo lepsza niż kiedyś... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń