środa, 9 maja 2012

Akademia PARP - podejście drugie (tym razem z sukcesem;)

O Akademii PARP pisałam już w wakacje - tutaj. Niestety szkolenia, które wtedy rozpoczęłam, nie udało mi się dokończyć. Złożyło się na to parę czynników (rozpoczęcie stażu w ośrodku mediacji i to, że szkolenie było bardzo obszerne), ale nie o nich chciałam dziś napisać:)

Razem z podjęciem decyzji o wgłębieniu się w tematykę podatków, rozpaczliwie zaczęłam poszukiwania jakiś szkoleń/prelekcji/konferencji. Oczywiście okazało się, że wszystkie są bajecznie drogie, więc odgrzebałam swoje studenckie, mocno wybrakowane notatki;) Niedługo potem przypomniałam sobie o ofercie PARP i na moim celowniku znalazło się
szkolenie z podatku CIT:)

Szkolenie już przerobiłam w całości i teraz czekam tylko na weryfikacje mojego certyfikatu:) Generalnie podtrzymuję wszystko, co napisałam o Akademii w poprzednim poście. Materiał jest bardzo przystępnie przedstawiony, "ułożony" w logiczną i przejrzystą całość. Nawigacja po stronce nie przysparza żadnych problemów i poradzi sobie z nią każdy. Niżej wklejam print screena z jednej lekcji, żebyście mogli sobie zerknąć jak mniej więcej wyglądają slajdy.


Przerobienie całego szkolenia (8 modułów) zajęło mi niespełna
2 miesiące - czyli dość długo, ale trzeba wziąć poprawkę na to, że ten czas zbiegł się akurat z najintensywniejszą  pracą nad moją magisterką. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że szkolenie było pracochłonne... Lekcje były bardzo dokładne (oczywiście część robiło mi się szybciej/łatwiej ze względu na studia, ale część była dla mnie kompletną nowością - np. amortyzacja środków trwałych;)), a pytania w posttestach po każdym module wcale nie takie łatwe. Podobnie jak w poprzednim szkoleniu, robiłam dość dokładne notatki, a wiadomo, że takie coś zabiera sporo czasu.

Ze szkolenia jestem jednak bardzo zadowolona:)
Moim zdaniem widać, że pracowali nad nim profesjonaliści i jestem pewna, że samo przeczytanie ustawy, czy nawet książki nie dałoby mi tyle wiedzy, ile wyniosłam z tego szkolenia. Bardzo pozytywnie oceniam to, że w każdej lekcji było 2 -3 ćwiczenia do przerabianego materiału - część miało charakter "utrwalający" wiedzę, ale zdecydowana większość było realnymi sytuacjami, w których trzeba było coś policzyć albo po prostu przekształcić teorię na praktykę:)

Szkolenie poleciłabym każdemu, kto jest wystarczająco zmotywowany do zdobycia wiedzy z danej dziedziny. Mimo wszystkich zalet formuły e-learningowej, trzeba przyznać, że do tego typu szkoleń niezbędna jest duża motywacja. Z drugiej strony, pewnym ułatwieniem na pewno jest to, że do "zaliczenia" szkolenia wystarczy przerobienie 4 modułów, więc można sobie wybrać najbardziej interesujące kwestie.


A Wy macie jakieś doświadczenia z Akademią PARP albo w ogóle e-learningiem? Co myślicie o takiej formie przyswajania wiedzy? Ja jestem bardzo zachęcona (zwłaszcza wysokim poziomem merytorycznym) i już wybrałam sobie kolejne szkolenie - tym razem troszkę bardziej hobbystycznie:)

13 komentarzy:

  1. w ramach e-elearningu robiłam kurs eurokobiety i szkolenie natura2000 - czkema na oba certyfikaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Eurokobiecie słyszałam już bardzo wiele i nawet zastanawiałam się czy nie zabrać się za to szkolenie. Natomiast bardzo mnie zainteresowałaś Naturą2000 - zaraz spróbuję to wygooglować:)
      Pozdrawiam!:)

      Usuń
    2. Natura2000 jest na tej stronie : http://e-natura2000.pl/
      ma lepsze i gorsze części, ale trochę się nauczyłam o rzeczach któe do tej pory były mi kompletnie obce :)
      Nie był to jednak trudny kurs... i to jest minus, bo czasami aż miałoby się ochotę tylko kilkać byle co żeby było z głowy. Ale się nie poddałam lenistwu :))
      Za to dzięki Tobie zarejestrowałam się na PARP i po sesji się poszkolę :)

      Usuń
    3. Dzięki za linka - próbowałam wygooglować, ale jakoś wychodziło mi ciągle coś innego;) Dawno robiłaś to szkolenie?:) Zainteresowałam się tym trochę, być może po obronie się temu przyjrzę wnikliwiej:)

      Usuń
    4. skończyłam je pod koniec kwietnia :) miałam problemz rejestracją, el wysłałąm i maila i wszystko się udało :)

      Usuń
  2. Dzięki Twojemu poprzedniemu wpisowi odkryłam Akademię PARP, pamiętam, że trochę szkoleń tam odbyłam, ale potem też jakoś nie było czasu i sobie to odpuściłam. Ale muszę przyznać, że poziom był bardzo dobry, jakość lekcji, przekaz, polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie - brak czasu i dużej motywacji to główny wróg e-learningu;) Może jak będziesz miała więcej czau to reaktywujesz swój udział w akademii i skorzystasz chociaż z tych 4 modułów, które są niezbędne do otrzymania certyfikatu;)

      Usuń
  3. szkoda, że e-learning w Polsce nadal jest mało popularny :( To naprawdę genialna sprawa, uwielbiam się w ten sposób uczyć. Póki co zrobiłam zaledwie kilka kursów (m.in. Eurokobieta), ale z pewnością jeszcze nie raz skuszę się na taką formę nauki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, e-learning jest rzeczywiście jeszcze nie do końca popularny i podchodzi się do tej formy z dystansem. Ale to się zmienia! Akurat ostatnio w pracy mam z tym troszkę do czynienia i muszę przyznać, że są ludzie, którzy do kwestii wdrożenia e-learningu w PL podchodzą z wielką pasją (wiadomo, że e-learning, e-learningowi nie równy..). Nie bez znaczenia są też dotację unijne... Także na pewno dużo jeszcze przed nami w tej kwestii:)

      Usuń
  4. Wybacz ten "nieokrzesany" zwrot, ale trzeba mieć łeb, żeby znać się na podatkach. Tym bardziej podziwiam, że podjęłaś się w ogóle tego tematu :-) Dla mnie cały internet jest jednym, wielkim e-learningiem, i za to między innymi go uwielbiam! :-))
    pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melenko - bez przesady;) Kończę prawo, więc jednak cały ten "system" znam - rzeczywiście jest to dość specyficzna dziedzina, no ale która nie jest?;)
      Od dłuższego czasu myślę, że człowiek jest w stanie większości rzeczy się nauczyć, jeśli tylko chce, ma dobre podstawy (ewentualnie nauczyciela) i wystarczająco dużo czasu:)

      Usuń
  5. A czy PARP nie jest tylko dla osób pracujących?
    Bo widziałam na tej stronie interesujący temat, ale pisało, że trzeba być pracownikiem przedsiębiorstwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie:) Co prawda cała oferta PARP kierowana jest głównie do małych i średnich przedsiębiorstw (i pracowników takowych), ale ze szkoleń on-line mogą bez ograniczeń korzystać też osoby "planujące" działalność gospodarczą w "bliżej nieokreślonym terminie".

      Usuń