czwartek, 7 czerwca 2012

Ekonomia na luzie;)

Dziś będzie o nauce na luzie - w końcu ile można trzepać słówka i wieczorami dla relaksu czytać książki o rynkach finansowych;)

Są takie zagadnienia, w których wypada się orientować, ale z drugiej strony wiadomo, że na profesjonalne publikacje albo pełnowymiarowe studia nie każdy ma czas i ochotę:) Ja podobny problem miałam z zagadnieniami ekonomicznymi - niektóre przedmioty na studiach wymagały ogólnej wiedzy na ten temat, ale oczywiście w programie na takie rzeczy czasu nie było, a ja, chociaż szczerze zainteresowana niektórymi kwestiami, nie zawsze mogłam sobie pozwolić na poszukiwania rzetelnej wiedzy, podanej jeszcze w miarę przystępny sposób:)

Całkiem niedawno mile zaskoczył mnie portal NBP, który z założenia ma propagować wiedzę ekonomiczną wśród ciemnego ludu:) Oprócz szkoleń on-line (z certyfikatem, konwencja baaardzo podobna do Akademii PARP), znajdziemy tam też filmiki i prezentacje anonimowane. Tak możemy się dowiedzieć m.in. skąd banki mają pieniądze (ja za bardzo nie wiedziałam), jak działa giełda, akcje, obligacje itd. Wszystko podzielone jest na tematycznie obszary (np. pieniądz, rynki, system bankowy, euro), więc łatwo jest znaleźć coś dla siebie.

Ja obejrzałam już część filmików i przyznaję, że dowiedziałam się sporo nowych rzeczy:) Oczywiście nie jest to propozycja dla osób, które są już bliżej związane z ekonomią (np. z racji studiów albo pracy), ale dla takich laików, jak ja to na pewno bardzo fajna, pomocna sprawa.

Polecam:)
Co myślicie o takiej formie dokształcania?:) Uważacie, że to ciekawe urozmaicenie, czy jednak oceniacie to jako "zbyt infantylne" i wolicie standardowe metody?:)

16 komentarzy:

  1. ja uważam że to całkiem fajna rzecz sama jakiś czas temu z tego korzystałam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już dwa lata temu zrobiłam sobie kursik "Ekonomia wokół nas" - trzeba przyznać, że poświęciłam na to mnóstwo czasu, ale tez wyniosłam sporo wiedzy. Uwielbiam e-learning, jak dla mnie ma same plusy, przede wszystkim to, że siadam do nauki kiedy tylko mam chwilę czasu, nie muszę nigdzie dojeżdżać, nie gonią mnie żadne terminy... forma idealna ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaidua - o, jak fajnie, że wspomniałaś o tym kursie:) Właśnie też się nad nim zastanawiałam, ale domyślam się, że jest dość absorbujący czasowo, dlatego najpierw postanowiłam poświęcić się magisterce bez żadnych rozpraszaczy:)
      Ja też bardzo lubię e-learning:))))

      Usuń
  3. Obiecałaś wrócić na wizaż (i do nas) po napisaniu mgr i gdzie się podziewasz, Zła Kobieto? :(
    Mały offtop zrobiłam, sorki za to ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieeem:) Ale tak to jest, że jak już z czegoś "zrezygnujesz", "wypadniesz z obiegu" to ciężko do tego wrócić. Za niedługo się bronię, więc potem zajdę do Was;)

      Usuń
    2. Wiem, znam to ... ale wracaj szybciutko :D Chociaż sama przyznam, że przez ten intensywny okres w życiu rzadziej tam wchodzę.
      M.

      Usuń
    3. Szczerze mówiąc to od dłuugiego czasu w ogóle nie byłam zalogowana... No nic, pozdrawiam:))

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najlepsze metody nauki to te najinfantylniejsze ;-) bo kiedy człowiek uczy się najwięcej? Przez zdziwienie, zaciekawienie, wykresy, obrazy etc. :-) Ja uważam, że bomba - zwłaszcza,że sama napisałaś, że się dużo dowiedziałaś.
    pozdrowienia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Melenko - na pewno nie "bardzo dużo" (to w końcu nie jest pełnowymiarowe szkolenie), ale trochę owszem:) To po prostu miłe, fajne, ciekawe urozmaicenie:) No i taka "odskocznia" od tradycyjnej nauki:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tylko skończę studia i będę miała więcej czasu to spróbuję się za to wziąć.
    Wstyd się przyznać, ale moja wiedza ekonomiczna jest bardzo słaba, a nie powinno tak być, więc trzeba to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super link wielkie dzięki jestem już po kilku filmikach:) Pozdrawiam. Monia

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo... super link dziękuję przejrzę na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wg mnie bardzo ciekawy sposób, by powiększać naszą wiedzę.
    Najlepiej uczymy sie przez zabawę :):)

    Pozdrawiam :)

    www.produktywna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Przez zabawę człowiek uczy się o wiele szybciej niż przez zwykłe "Wkuwanie na pamięć" ;)

    OdpowiedzUsuń